fredag, februar 02, 2007

Længe leve Jamaica!

Der var et tidspunkt jeg hørte meget reggaemusik... Det var da jeg gik på efterskole og bl.a. fik 11 i en projektopgave om rastafari sammen med min veninde. Til samme projekt hæklede jeg en hat i rød, gul og grøn - mit første håndarbejdsprojekt i nyere tid.
Et lille udvalg af god musik, man kun kan blive glad af:

Desmond Dekker - Please Don't Bend


Og hans nok mere kendte - Israelites


For flere år siden kom jeg mere eller mindre tilfældigvis forbi Hydeparks Corner.
Det er en lækker lille butik med højttalere ude på gaden.
Inde i den butik hørte jeg for første gang om Culture (eller Joseph Hill, som var hans rigtige navn).
Jeg var nødt til at høre noget mere, og gik straks på biblioteket for at låne hvad der var at låne. Der var bl.a. de følgende sange, og man bliver så glad af rytmen (på trods af de nogle gange alvorlige tekster).

Riverside:


Won't Somebody:



Og så også lige et par Marley-numre:

Redemption Song


Kaya

Ingen kommentarer: